دیجیتال مارکتینگ چیست؟ آموزش بازاریابی دیجیتال متمم

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ آموزش بازاریابی دیجیتال متمم

شرکت های بازاریابی اینترنتی می توانند چند پروژه را از شما بگیرند، بنابراین می توانید زمان بیشتری را صرف تمرکز بر مهمترین وظایف شرکت طراحی سایت سی یو وب خود کنید. تمام اطلاعاتی که درباره مخاطبان جمع‌آوری می‌کند جزو داد‌ه‌های دیجیتال است. این اطلاعات می‌تواند شامل مشخصات فردی (سن، شغل، جنسیت، …) باشد و همچنین شامل اطلاعات تماس (ایمیل، شماره تماس) و حتی آی پی افراد. این داده‌ها در طراحی پرسونا یا استراتژی دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می‌کنند تا بعد از آن نقشه سفر مشتری را به بهترین شکل تدوین کنید. با استفاده از داده‌های مخاطبان می‌توانید باعث افزایش نصب اپلیکیشن خود شوید.

  • در این استراتژی با در اختیار قرار دادن اطلاعات مرتبط و مفید برای مخاطبین، افراد علاقمند به صنعت شما که می‌توانند مشتری شما باشند جذب می شوند و در هر مرحله از سفر مشتری ارزشی از محصولات برای مخاطب بیان می شود.
  • اگر شما هم در ابتدای مسیر یادگیری دیجیتال‌ مارکتینگ هستید، می‌توانید با عضویت در این بلوک یادگیری، از برگزاری هر جلسه مطلع شوید و به صورت کاملا رایگان، این مهارت کاربردی دنیای امروز را کسب کنید.
  • سئو در واقع فعالیت‌ها و اقداماتی است که با انجام آنها روی سایت می‌توان رتبه سایت را در کلمات خاصی در موتورهای جستجو ارتقا داد.
  • ما تمامی ارتباطات و تبلیغات برندها را در تمامی رسانه‌ها و پلتفرم‌ها پوشش می‌دهیم.
  • جو پولیتزی کتاب‌های متعددی در زمینه استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا دارد که هر یک به نوبه‌ی خود مفید هستند و ما هم در درس‌های مرتبط، به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

مدلسازی تخصیص به شما اجازه میده ترندهایی که در زمینه تحقیق و خرید محصول توسط مشتری وجود داره رو شناسایی کنین، در مورد اولویت دهی به استراتژی مارکتینگ تصمیمات آگاهانه تری بگیرین و اصلاحات لازم در چرخه فروش رو شناسایی کنین. دیجیتال مارکتینگ راهکاری مقرون به صرفه هستش و فرصت های منحصر به فردی رو برای کسب بیشترین بازدهی از هزینه انجام شده فراهم می‌کنه. یکی دیگر از شاخه های دیجیتال مارکتینگ، تحلیلگر دیتا بوده که نقش حیاتی و اغلب جذابی دارند. آ‌ن‌ها مجموعه داده‌ها را جمع آوری، سازماندهی و تفسیر کرده تا پاسخ یک سوال را پیدا کرده یا مشکل خاصی را حل کنند. این وظایف در تیم دیجیتال مارکتینگ به معنای آن بوده که نقاط قوت و ضعف رقبای مستقیم بررسی شده و از آن‌ها برای پیشرفت برند خود استفاده شود. هنگامی که یک محتوای خوب و باارزش توسط رسانه‌ای منتشر می‌شود، مخاطبان آن با سفارش‌دهنده این محتوا آشنا می‌شوند.

تبلیغات همسان، یکی دیگر از شاخه های دیجیتال مارکتینگ!

هویت بصری سازمانی در واقع همه آن چیزهایی است که هر کاربر و مخاطب شما باید با دیدن آن‌ها به یاد شما و برند شما بیافتد. در واقع مجموعه رنگ، سطح، حجم، فونت، فرم و حتی دیزاین داخلی محل فعالیت شما می‌بایست با رنگ و سطح و حجم و… فضای کسب و کار اینترنتی شما هم‌خوانی و یکسان باشد. شاید این نکته به ذهن شما آمده باشد که این موارد اگرچه مهم به نظر می‌آید اما ارتباط چندانی به دیجیتال مارکتینگ ندارد!

۱۹ـ‌ بازاریابی ویدیویی

به طور کلی کلیه طرح‌های گرافیکی، طراحی‌شده، عکاسی،‌ اینفوگرافی و هر آنچه که در قالب فرمت تصویر ارائه می‌شود، محتوای تصویری نام دارد؛ محتواهای تصویری نقش بسزایی در نگه‌داشت مخاطب برای مطالعه محتوای متنی برعهده دارند. مدیر شبکه‌های اجتماعی وظیفه‌ی مدیریت صفحات مختلف شبکه‌های مجازی شرکت رو به عهده دارد. او باید همه‌ی حوزه‌های مختلف دیجیتال را بشناسد و برنامه‌ی کلی برای نحوه ی پیشبرد کمپین‌های ارائه کند و بایدها و نبایدهای حضور برند در دنیای دیجیتال را مشخص کند.

بازاریابی دیجیتال در عمل یعنی چه؟

برای کسب و کارهایی که نوپا بوده و برای دیجیتال مارکتینگ بودجه محدودی دارند، تبلیغات کلیکی نسبت به قیمت بسیار به صرفه و مناسب است. پلتفرم‌ها و کانال‌های مختلفی برای بازاریابی دیجیتال وجود دارند که برای رسیدن به اهداف کمپین و کسب و کار بسیار کمک می‌کنند. هر یک از این کانال‌ها کاربردها و مزایای خاص خود را دارند به طور کلی نمی‌توان گفت که یکی از دیگری بهتر است. افزایش مخاطبان، جذب لید و سرنخ و از همه مهمتر افزایش فروش یا ارائه خدمات از اهدافی هستند که با کمک هر یک از این ابزارها و کانال‌ها می‌توان به آنها دست پیدا کرد. دیجیتال مارکتینگ به ایجاد یک ارتباط صمیمی و نزدیک بین کسب‌و‌کار و مخاطبان آن اهمیت زیادی می‌دهد.

توسط Lei Jun

Lei Jun